Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Borkísérletek

Kalandozások a borok és ételek világában Sági Szilárddal.

Rizottó

2012.12.04

A jó rizottó, mint tudjuk „borban születik és borban hal meg”. Ez az idézet – bárki is mondta – mindig is tetszett nekem, és van már vagy tíz éve, hogy egyszer nekiduráltam magam, hogy a végére járok a rizottó legendának, rászánom az időt és lépésről lépésre elkészítem annak rendje és módja szerint. Megérte! Aki eddig még nem vette a fáradságot, annak mindenképp azt javaslom, hogy készítse el egyszer! Az pedig már a rizottó külön csodája, hogy szinte a végtelenségig variálható.

rizottó_620x420(c).jpg

Hozzávalók:
- 500 gr rizottórizs
- kb. 1 liter zöldség alaplé
- 2 db vöröshagyma
- 3-4 gerezd fokhagyma
- 1 dl Szent István Korona Sauvignon Blanc fehérbor
- 100 gr vaj
- 5-10 dkg parmezán sajt
- só
- bors
bordoboz_sauvignon_blanc.jpg

Alapanyagok_small.jpg A felkockázott hagymát üvegesre pirítjuk 2 evőkanál vajon, majd beleszórjuk a rizst és néhány percen át együtt pirítjuk. Ezután ráöntünk 1 dl fehérbort, - hiszen ahogy említettem a rizottó a bor által teljesedik ki – és elkezdjük párolni.
2_small_1.jpg  Fokozatosan mindig csak egy leves merőkanál alaplevet adunk hozzá. Miután megpuhult a rizs, belereszeljük a sajtot (ízléstől és pénztárcától függően).
3_small_1.jpg Én most trikolorként tálaltam, ami azt jelenti, hogy az elkészült rizottót háromfelé szedtem: a pirosat frissen darált fokhagymás paradicsommal, míg a zöldet tejszínes, sonkás spenóttal ízesítettem. Egyébként a rizottó nagyon jól variálható étel, gombával, de még sárgarépával is nagyon finom.
4_small.jpg Tipp: amikor már kezd puhulni a rizs, akkor elég csak fél merőkanál alaplevet adagolgatni, hogy a végén be tudjuk állítani a sűrűséget.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Borkísérletek

Borkísérletek - Sági Szilárd Sági Szilárd vagyok, jelenleg gasztrokalandor. Az idei adventet a boroknak szentelem és megosztom kedvenc ételeim receptjét. Remélem, hogy ezek az egyszerűen elkészíthető, nem drága, mégis finom ételek nemcsak az ünnepek előtt, hanem akár az ünnepi asztalon is olyannyira rabul ejtik majd sokak szívét, ahogyan korábban az enyémet.

Tudj meg többet a borokról!

Videósorozat borokról érthetően Sági Sziláddal és Laczkó Gábor borásszal!

Szent István Korona - A megkoronázott minőség

süti beállítások módosítása